Sexig städerska

Ett av mina skojigaste minnen från det "ljuvliga" högstadiet är de otaliga lapparna man skickade kors och tvärs under lektionstid. Allt från skitsnack till ingående diskussioner, lösryckta kommentarer och spydigheter. Jag sparade dem länge, länge i min penal, ända tills dom vittrade sönder.

Jag fick en lapp här i tisdags, på jobbet faktiskt. Jag städade ett kontor i fabrikshallen, då den extra pratsamma ynglingen(ca 25-27) traskar förbi och hälsar glatt. Kort där efter går jag mot toaletterna, från vilka ynglingen just kom. Då jag plockar upp en pappershandduk från golvet, ser jag en lapp under den. På lappen står det  "AI AI KU SEKSIKÄS SIIVOOJA TÄÄLLÄ" med en glad gubbe som avslutning. Den kan inte ha varit ämnad för någon annan, i hallen befann sig allt som allt fem personer utöver mig, långt borta i andra ändan av byggnaden.. Häpen och chockad fotar jag lappen och slänger den i sopsäcken. När jag går genom fabrikshallen glor ynglingen och hans kompis med smått snuskiga leenden på mig, oavbrutet.
Skall man ta det med en klackspark, rent av som en komplimang? Eller klassas det som en sexuell trakassering? Min chef skrattade högt då jag berättade. Jaha, tänkte jag. Kiva?

Sexig städerska

3 reaktioner på ”Sexig städerska

  1. Ileea skriver:

    Jag skulle ta det som ett litet uppiggande i vardagen, och stirra tillbaka på ynglingarna! :-D

  2. amandine skriver:

    jag skulle tycka det var underbart! det var ju rätt diskret, han kladdade ju inte på din rumpa eller något liknande…

    kul!

  3. kata747 skriver:

    Hm, jag får ändå rysningar då någon är så rakt på sak. Kanske jag är en lite fegis :-D

Kommentera

