Återuppstånden

Oj gudars så länge sen jag klämt fram bokstäver här. Nu ska jag göra ett nytt försök.

Sen mitt senaste inlägg har jag blivit student, flyttat till Brändö, arbetat alltför mycket, blivit antagen till två utbildningar, härjat en helg i Jeppis, missat två kära festivaler, haft r i k t i g vätskebrist, sett fler silverfiskar än sammanlagt under hela min livstid, fyndat vinylskivor, bränt mig inuti ugnen, börjat beställa på Allers och haft en riktigt dundrig inflyttningsfest.
Det har varit en händelserik månad med andra ord.
Min nya framtid börjar alltså sista augusti, jag skall flytta till Nykarleby tillsammans med Ply och börja konstskolan. Och bilskolan dessutom. Det känns rather nervöst. Eller, svårt att forma med ord, det blir att bygga upp livet om från början. Nå, gamla goda Vasa är inte så hemskt långt borta. Nog är det skönt att komma bort ett tag också.

Nu sitter man då hemma för sig själv, funderar över framtiden, hur hyran skall finansieras för denna månad, hur socialen skall luras och hur man blir av med helvetesvärken. Bwah. Doften av avokado- och spenatsoppa (tack vbl) dröjer ännu kvar i rummet, som surrar i sin tystnad. Nu borde vinylspelaren verkligen sättas igång, med Louis Armstrong, CCR eller kanske Thin Lizzy, medan jag ännu är sällskapslös.

På onsdag blir det Pullo i sällskap av styvsyster. Oj denna sommar är nog den speciellaste på ett bra tag.


Början på ett inlägg som aldrig blev:

"Kvällen tillbringades i gott sällskap. Idas nya lägenhet invigdes med en flaska rött och livets visdomar (utsagda av hennes mormor). Denna äldre generation är nog alltför underskattad."

Återuppstånden

Kommentera

