Lägenhetsjakten är avslutad.

Jag lyckades till sist. Nu har jag och Ply tackat ja till den bästa och finaste lägenheten någonsin.

Efter veckor av stress och pessimistiskt tänkande kan jag äntligen andas ut. Jag var redan beredd på att tälta på Juthbacka om ingen lägenhet hittas..
Först av allt vill jag ge fingret åt Nykarleby Bostäder. Då man ringer är det aldrig någon där; om det finns en viss telefontid kan man väl anstränga sig så pass mycket att den skrivs ut på nätsidan. Men icke. Mail svarar de tydligen inte på heller. Och svarar man i telefon kan man ens försöka vara artig (t.ex. svara något annat än ett bortkommet "hej?"), det är väl det minsta man kan begära? Hellre det än att konstatera för mig att jag minsann inte kommer hitta någon kämppä.

Jag insåg tids nog att där inget fanns att hämta. Nästa försök var de privata bostadsförmedlarna, två stycken fanns det. Den ena var på semester, den andra visste inte om en enda ledig bostad. Min desperation lyste igenom.

Nåväl, jag satte in annonser i Vasabladet, Österbottens Tidning och Ny-TV. Gissa hur många samtal jag fick? Sex stycken. Inga lediga lägenheter sa ni? Bullshit!

Nu har då hela kvällen tillbringats på visningar i Nykby city. Och ja, jag blev kär i en tvåa på 43 kvadrat. Det var precis det jag sökte. Inglasad balkong, parkett, diskmaskin, tvättstuga, frysskåp, klädskrubb, duschskåp och ett stenkast från skolan. Happyhappyhappy :-)

Lägenhetsjakten är avslutad.

Kommentera

