Skolstarten

Denna vecka har jag för omväxlings skull haft skola. Känns som om man inte gjort något i skolväg på otroligt länge. Denna vecka är ändå inget undantag, jag har endast suttit på infotillfällen men igår hade vi faktiskt ett äventyr. Lärarna sa att vi skulle ut på vandring, "läger" snarare. Destinationen fick vi inte veta. Vi traskade iväg 9:30 på morgonen, stannade vid en gård var delar av Colorado Avenue har spelats in, inspekterade ett besynnerligt hus och iakttog den ack så österbottniska omgivningen. 15 km senare kom vi fram till Svedja, en lägergård i Pörkenäs. Där övernattade vi, gjorde allt möjligt, och gick hem följande dag, alltså idag. Allt detta för att lära känna varandra. Och lite inspirationssporrande också..

Just nu sitter jag i skolans PC-sal (varför är jag inte i mac-salen?) och utnyttjar internet till max eftersom vi inte har någon anslutning där hemma än. Kvällens back to school party har redan inletts i pannrummet, dit skall jag inom kort. Först lite passionsfrukt-skumppa och turkisk peppar.
Saknar hem, eller människor där hemma och utflugna sådana också. Jag har inte stadgat mig efter tre veckor, det lär ta ett tag.. Imorgon inskription i Vasa. Nästa vecka utställningsspringande i Helsingfors. I oktober biennal i Venedig. Aaarrrgh.

Plus: jag har inlett bilskolan. Jag har genomgått min första körlektion, och det var något av det mest nerve-wrecking jag har varit med om. Uh-puh. Varenda gång jag får syn på en bil nu får jag svettningar och stresstankar. Ynk.

(den där ccr-låten där nere låter som "rövsong for evermore" i refrängen!)

Skolstarten

4 reaktioner på ”Skolstarten

  1. Ileea skriver:

    Oj, den/det där utflykten/övernattningen/vandringen/äventyret lät ju spännande! Vad det roligt? Och hur är dina klasskompisar?

    Den första körlektionen är påfrestande, indeed. Men det blir bättre hela tiden!

  2. kata747 skriver:

     Sandra > Hmm, den var lite intressant men ändå lite lame. Kunde har varit mycket bättre! Klassen har jag inte fått något grepp om ännu, men.. mjö. Jag vet inte.

    Linkku > Ja! Det var min egentliga baktanke..

  3. kata747 skriver:

     Sandra > Hmm, den var aningen intressant men ganska lame. Kunde ha varit bättre. Klassen har jag inte fått något grepp om ännu, men.. tja. Jag vet inte.
    Och bilskolan, gaaah. Usch. :-D

    Linkku > Ja! Det var min egentliga baktanke…

Kommentera

