Prioritering & så

Procrastination – my all time favorite hobby.

Här sitter jag, knappar in bokstäver på en bakteriebomb till tangentbord, då tusen och en uppgift väntar på att genomföras.
Personligen har jag ingen lust att göra något annat än skriva brev, hälla i mig euroshoppers överraskande goda saft och lyssna på knastriga vinyler. Men icke, den något (läs: ytterst) diffusa skoluppgiften ska presenteras imorgon (den är mao. ogjord), golvets allehanda snusk borde sopas upp (dammsugning i ett pensionärsdominerat höghus nattetid rekommenderas ej), disken borde diskas, bilteori borde det övas på, kläder borde sorteras, väskor borde packas. Till råga på allt fastnade jag istället framför herr dator för catch-ups med goda vänner långt borta. The curse!

Igår var en avvikande dag. Jag inledde dagen med två timmars övningskörning, Nykarleby-Jakobstad och smärtsamt långvarigt yrande i Jakobstad centrum. Fickparkeringar, hur många som helst, mina första trafikljus, trotsande av högerregeln, stressande backstartar… Sen när jag skulle hem (läs: jag har tidigare varit en gång i Jstad, nattetid) hittade jag inte busstation. Och inte den blekaste när bussen skulle gå. Till slut löste det sig men paniken och frustrationen tog kål på mig. Phew. Nåväl, back in Minkcity lunchade jag hemma, i några timmar, sen försökte jag mig på uppgiften i skolan. Fail. Istället gick jag, Saara och Matias till mig på ett par mockarutor och öl. Funderade på outfits till kvällens pannrumsfest med temat "white trash". Min kreation blev helt sanslöst bra; lumberjackskjorta, korta shorts, sönderrivna strumpbuxor, flipflops, klottmascara, en random hatt, söndersliten kameraväska och en genomskinlig plastpåse i handen. Fuck yeah. Lite kallt dock.
Vidare fortsatte vi hem till Saara för att förfesta lite mera. Vi tittade på Muzzy och diskuterade Mumin :) Sen blev det fest, riktigt roligt förutom att jag inte vann outfittävlingen :-D Sent blev det.

Om jag lyckas med min uppgift during the night lovar jag att ladda upp en bild på hela grejen. I annat fall är det bara att upprepa det igen: Procrastination – my all time favorite hobby.

Och jo, vi har vår första översovare här inatt. Den nya soffan ska invaderas. Yay?

Prioritering & så

En reaktion på ”Prioritering & så

Kommentera

