Brokeback cykel

Nu är det dåliga tider.

Individer i min närhet dör. Även om jag inte direkt känner dessa berör dessa dödsfall mig en hel del, indirekt.

Jag saknar många. Jag längtar "hem" (Vad är hemma? Jag vet inte längre).

Mitt självförtroende dalar. Sakta men säkert. Samtidigt som mitt humör varierar lika mycket som en superboll studsar upp – ner – upp – ner – upp..

Mina pengar räcker ingenstans. Vilket leder till konsekvenser.

Nu borde jag glädjas över den kommande resan till Venedig, över studielivet, över livet. Men det kan jag inte fullt ut. Inte ens nära på. Jag bara grubblar över livet ur en pessimists perspektiv.
Och jo, min cykel är sönder också.

Brokeback cykel

3 reaktioner på ”Brokeback cykel

  1. crunchytiger skriver:

     Med en sådan karl som du har så är jag inte alls förvånad! Ge dock inte upp, min vän! Om livet sticker dig så sticker du tillbaka med en högaffel!

  2. kata747 skriver:

    Jag låter som värsta klagomajan :-) Får väl ta och plocka fram högaffeln ur skrubben..

Kommentera

