Slasknatt

Skrivlusten har infunnit sig i form av handskrivna brev på sistone, därav inläggstorkan som råder på denna adress. På tal om adress kommer min fysiska adress inom kort endast tillhöra mig. Det känns revolutionerande, främmande, skönt, konstigt.

Nykarleby har sina speciella features, nu när man börjar känna sig ordentligt stadgad. Kuddnäs’ frostiga gräsmatta. Den skällande, fastbundna rävhunden. De två vita kissekatterna i varsitt fönster. Den frånvarande Draco Malfoy-kassapojken. De frekvent förekommande gångstavarna respektive reflexvästarna. Den ödmjuka vårrullemakerskan. Det unkna lopptorget. Den bilälskande, ivrigt vinkande mannen. Den fräna minkaromen. De fräsande mopederna. Den ständigt nyfikna grannkvinnan. De namnmärkta rullatorerna. Den vimlande förmiddagstrafiken.

Och mycket mer! Om dessa är bra eller ej vet jag inte. Det beror på ens egen inställning. Det samma gäller det mesta här i livet. Som Wayne Coyne någon gång sa, "I believe we can create our own happiness..".

Slasknatt

2 reaktioner på ”Slasknatt

  1. Ileea skriver:

    Draco Malfoy-kassapojke? Det låter intressant. Vi har en yngre (och hetare) variant av Lucius Malfoy här i Studentbyn, han går omkring i hellång, svart sammetsrock och ser mystisk ut…

  2. kata747 skriver:

    Huuu, hellre Draco än Lucius kanske.. eller kanske jag inte ska uttala mig innan jag sett karln :-) Kul om du har någå ögonkarkki!

Kommentera

