Tvångsartad uppdatering.

Jee jag är den enda inloggade på communityn. Det innebär att klockan var läggdags för länge sen.
Eftersom orden simmar okontrollerat i mina hjärnvätskor tänker jag fylla i en lista istället.

Jag blir glad: Sol. Kärlek. Andra fina saker.
Jag blir förbannad: Människor överlag.
Man ska akta sig för att: ..man vet aldrig?
Om jag fick ändra något med mitt utseende skulle det vara: Min kvadrat till huvud. Och plattare mage förstås.
Jag känner mig lycklig när: Alla (mentala) hinder är nedmejade.
Jag tycker inte om människor som är: Dumma.
Jag känner mig trygg med: Pålitligt sällskap.
Jag tycker det är onödigt med: Mobiltelefoner.
Jag blir stressad: Rätt så ofta. Små saker växer sig stora i huvudet.
Jag tål inte karlar som: Är bitterfittor.
Jag är rädd för: Telefonsamtal. Allehanda ljud när jag är ensam. Att flyga. Snö/plogfordon.
Jag tycker inte om: Huvudvärk. Lightlimsa. Att frysa. Sendrag.
Jag är kär i:  Eldorados muromüsli.
Jag svär: Relativt ofta. Beror förstås på omständigheterna.
Jag gråter: Sällan, occasionally vid grym smärta och när man nu bryter ihop. Sällan.
Jag ler för mig själv när jag tänker på: Trivsamma händelser och trivsamt folk.
Uttryck jag använder ofta är: Hördududu.
Just nu saknar jag: D. A. Mina solbrillor. En systemkamera.
Jag förstår mig inte på: Min soffa. Den är bara fel.
Jag skulle vilja lära mig att: Smalltalka. DJ:a. Göra fina saker i Illustrator. Spela gitarr. Sticka/virka fina saker. Sitta i lotusställning. Tala franska.
Bästa dofterna: Flowerbomb (Viktor&Rolf). Nya vinylskivor. Tigerbalsam. Färsk basilika. Någon man tycker om.
Värsta lukterna: Doftgranar. Mink. Bränt hår. Lakritste (smakar gott, dock).
Jag hatar: Min soffa. Jakobstadsnejdens Telefoni AB. Sten i skorna. Hårstrån som inte sitter på kroppen. Att bli avbruten.
Jag älskar: Inspiration. Utvalda personer. Mat.

Kata tackar för detta dygn, det bringade lyckokänslor, pizza, sol och vår.

Tvångsartad uppdatering.

6 reaktioner på ”Tvångsartad uppdatering.

  1. kata747 skriver:

    Nånee-e, inte med halvbekant/obekant folk. Jag blir en panelhöna.
    Hördududu, den här är faktiskt snodd från dig!

  2. Ileea skriver:

    Fin lista, poetisk på något vis. Kanske blir ord poetiska av sig själv tio före sex på morgonen?

  3. kata747 skriver:

    Sandra, det kan nog mycket väl hända att jag klämmer fram finare saker den tiden på dygnet! Jag skriver nästan bara på småtimmarna. Omedvetet val förstås :-)
    Och Hanoi <3

Kommentera

