Hemkomst

Nu är jag hemkommen från min fyradagarsresa. Den bestod i stora drag av sömnlöshet, föreläsningar, strosande på stan, buss, båt och tåg. Och mat givetvis.
Jag var först på väntutorutbildning i två dagar; ena dagen i Åbo och den andra på Viking Line. Detta gjorde mig frustrerad, rent ut sagt fittig, samtidigt inspirerad och peppad. De två resterande dagarna tillbringades i Åbo tillsammans med två underbara vänner (märk väl, mitt första Åbobesök). Detta gjorde mig ytterst glad, även trött. Efter några spenderade slantar kände jag mig till freds med världen igen. När tåget ryckte iväg norrut i eftermiddags sken solen sådär fantastiskt vårigt, jag hann se både en humla och en nässelfjäril innan min avfärd.

I Nykarleby däremot, har jag sett norrsken ikväll. Riktigt ordentligt norrken. Det var häftigt upphöjt i tolv! Nature is supercool, även här uppe i minklukten.

Jag har tappat skrivförmågan helt och hållet. Det enda jag förmår skriva är mina ytterst besynnerliga drömmar, då kan man tänka sig hur dåligt jag verkligen skriver.
Ge mig en skrivmaskin.

Hemkomst

2 reaktioner på ”Hemkomst

  1. Ileea skriver:

    Åh, norrsken! Jag har sett norrsken ett par gånger i mitt liv och, vid alla gudar, det är verkligen en syn att skåda!

Kommentera

