Jag vill ha fredag idag.

Har du fått en kyss den närmsta veckan? Ja.
Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Loppan och Johan.
Hur lång är du? 162 cm
Vilken är den senaste filmen du sett? Blades of Glory
Skriv hela ditt senaste sms i inkorgen: "Hey dude, när var det vi skulle börja imorgon?"
Föredrar du att ringa eller skicka sms ? Obotlig sms:are, ringer endast åt vissa personer.
Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda.
När såg du senast din mamma? Kommer inte ihåg.
Icke godkänt i något ämne? Ack jo.
Mvg i något? Just nu; ingen aning.
När vaknade du idag? Kring 11snåret.
Vilken är din favoritplats? Jag vet inte om jag har någon. I en skön soffa/säng i gott sällskap.
Vilken plats föredrar du minst? Fontana, haha!
Vart tror du att du befinner dig om tio år? Kanske Vasa. Kanske inte alls.
Hur stor är din säng?
120x200cm, kanske.
Var har du bott/bor?
Vasa: Tjuvskyttegatan, Lärkträdsvägen, Cirkelvägen, Aleksis Kivivägen, Kyrkoesplanaden (tre olika adresser), Storalånggatan, Wolffskavägen. Nykarleby: Jöns Drakes väg.
Tycker du om kinamat? Definitionsfråga.
Tycker du om kaffe?
Nej. Kaffe är gift.
Vad dricker du helst till frukost?
Vatten, både kallt och uppvärmt.
Kan du spela poker?
Jo, min farbror lärde mig den ädla konsten när jag var bara barnet.
Känner du någon med samma födelsedatum som dig?
Kände. Dock firar Topelius sin bemärkelsedag dagen innan mig.
Vill du ha barn?
Nej
Kan du några andra språk än svenska?
Finska, engelska och en puttefnutt franska.
Föredrar du havet eller en bassäng?
Beror på syftet.
Vad spenderar du helst pengar på? Vinyler, mat och kläder. Och andra lyxiga förnödenheter.
Är du cool?
Nej.
Kan du rulla med tungan?
Jo, och jag gör det dagligen för att motverka dubbelhaka. 8-)
Vem är den roligaste människan du känner?
Den absolut roligaste träffade jag på Söder i ett hostellrum, men honom kände/känner jag ej.
Vad har du för ringsignal?
Den här.
Dansar du i bilen?
Det kan man väl säga.
När var du i kyrkan senast?
Jag stod i entrén till Åbo domkyrka i lördags. Sådär annars var det kanske pappas och Markes bröllop, 2008.
Vad ska du göra ikväll? Förvisso är det natt redan, men packa skall jag.

Sådär annars har jag fått datorn formaterad, spelat World of Goo, tittat på en massa Reno911, varit på min första Nyki-picnic, lekt apa i skolans tält, blivit slagen på käften för första gången (gångerna, jag fick uppskattningsvis 3-4 käftsmällar samma dag), ätit min första glassbåt och återupptäckt gamla läroböcker. Ganska mycket för att vara händelselösa hemmadagar!

Jag vill ha fredag idag.

2 reaktioner på ”Jag vill ha fredag idag.

Kommentera

