Jösses.

Klockan är snart tre på natten. Det är inte sent, men för ovanlighetens skull har jag tillägnat hela dagen åt skolarbete. Med start kl 09:00 i morse, fyra timmars sömn i bagaget. Det börjar kännas.

Ögonen hänger ned över kinderna, omvärlden snurrar när jag sluter dem.
Fingrarna och tårna är stelfrusna.
Kinderna är oroväckande varma och röda.
Magen är tom, men tyst.
Nedför pannan rinner alla tankar, ur min kontroll.
Händerna är prydda med ilsket röda prickar.
Huvudet väger tungt.
Saker ser annorlunda ut.
Det kryper i kroppen, som om jag var täckt av bladlöss.
Jag har sand under fötterna.

Dagen tillbringades på en sandstrand i Vexala, tecknande och skulpterande, samt i ett editeringsrum, klippande och synkande. Natten avrundas med inskanning av fotografier.

Kolteckningen är på hälft. Hemmet är icke städat.
Hade jag dubbelt så många timmar på dygnet skulle jag kanske hinna med allt :-)

Snyft, Matias åkte hem för sommaren idag.

Jösses.

Kommentera

