Rädd

Rädsla är något jag känner väldigt ofta. Jag är rädd för en massa saker. Prata med främlingar, flyga, prata i telefon, gå på gym, att pengarna inte räcker till vid kassan, skriva fel, hästar, försena sig, gå till läkare; bara för att nämna några. Det kan vara en så obeskrivlig börda. Andra dagar är det en vanesak.

Idag var jag rädd när jag körde bil. Det regnade, haglade och åskade samtidigt.
När jag dammsög på balkongen var jag nervös för att någon skulle råka se mig.
Jag vågade inte ringa till pappa och fråga om en sak.
När jag skulle hälsa på en vän, måste jag gå åt motsatt håll, för att undvika en skrämmande man.
I skolan skötte jag det jag skulle snabbtsnabbt, så ingen skulle se mig.
När jag hörde ett ljud utifrån trappuppgången, stannade jag upp i ca 4 minuter, vågade knappt andas.

Jag är så himla rädd.
Trots att jag utsätter mig för mina rädslor, för att bli av med dem, så hjälper det inte. Inte hittills åtminstone.

Rädd

Kommentera

