*Svordomsramsa*

I midnattsvinden strosade jag hemåt, rätt igenom den till synes ödelagda spökstaden, mellow yet sugarhigh. Hemvägen kändes passligt lång, jag höll på att återfå någon sorts sinnesro och allt var ganska okej. Ända tills jag äntrade bakgården till mitt nuvarande hem.

De störtade emot mig. Hotande stora, i hög fart, oberäkneliga. Tjafs, tänkte jag för mig själv, och fortsatte mot bakdörren. De cirklade ovanför mig. Sen, en stört – PLASK – några få centimeter ifrån mig, landar en load färsk avföring. Pulsen steg till 300 på en mikrosekund, bara för att stanna av helt. Där uppe skrattar de hånfullt, jag skyndar förnärmat mot trappan. Inte blev denna dag det minsta bra, trots tappra försök. Nej, jag är inte bitter!

Jävla måsjävlar. I declare war.

*Svordomsramsa*

Kommentera

