Snuttjobb

Jag förstår inte folk som ger sig in i restaurangbranschen. På riktigt. Det är något av det mest fysiskt och psykiskt stressande jag har provat på i mitt relativt korta arbetsliv. Tio timmar är alldeles för mycket för ett skift, dessutom.

Enligt den informationen jag fick, skulle jag plocka undan från borden och hjälpa till med disk. Det var snarare servitrisuppgifter jag fick, saker folk utbildas till. Men what the heck, jag klarade det mesta ändå. Blanda drinkar är väl inte så svårt, eller att bära tiotusen tallrikar och bestick utan att tappa något. Min vänsterarm kommer inte fungera imorgon.

När folk i medelåldern dricker, då dricks det friskt. När folk i medelåldern har skålat rejält, så ska det dansas så det står härliga till. Och där emellan ska det fritt flirtas och kramas med servitriserna. Det är min least favourite åldersgrupp att hantera i det skicket. Turligt nog fick man ta en gratis matpaus, med överblivet lyxkäk. Jag är så trött att jag inte ens orkar uttrycka min ilska på ett trovärdigt sätt. Milt sagt så har jag leidon.

LÄTT sista gången jag tackade ja till en dylik jobbtur.

Snuttjobb

4 reaktioner på ”Snuttjobb

Kommentera

