Nu mömmar jag igen.

För övrigt, det är intressant hur ord med samma betydelse känns så olika beroende på språk.
Till exempel engelskans bastard jämfört med finskans äpärä.
Man kan kalla princip vem som helst för bastard utan att det uppfattas som elakt eller obehagligt. Säger du däremot äpärä är det mycket förolämpande, även om intentionen inte var allvarlig. Eller är jag helt ute och cyklar? Jag önskar nästan det, jag saknar min cykel. Måste akta sig med ordvalen, jag som blandar så mycket på språk.

Är det värt besväret att beställa soundtracket till Where the Buffalo Roam?
Yes? No? Yes?

Nu mömmar jag igen.

Kommentera

