Hur hänger det?

"Höstigt, slappt och löst"

Idag tänkte jag: "Nu satan ska jag börja sticka". Och, hör och häpna, jag har faktiskt fullföljt min fantastiska plan och börjat på en mössa i brunt 7 bröder-garn. Även om mina stickor är i fel storlek, och säkert garnet också, så blir det kanske en helt okej mössa. Håll tummarna, jag vill inte göra Vera besviken (jag inspirerade även henne att börja sticka). Plus att mina strumpor förra hösten blev en total flopp. Fyfan vad fula de blev. Mössan ska inte bli sådan, nej, den ska bli snygg som få.

"Ska jag flytta till ett trähus, eller stanna kvar i höghuset?"
är min största concern just nu. Jag vet varken ut eller in.

"Jag innehar ett VIP-kort till Fontana. Vad fan ska jag med det till?" är sen igen en helt obetydlig grej, men som jag ändå funderar på.

"Klockan är helt sjukt mycket, men jag vill fortsätta sticka" känns som en helt jubelidiotisk tanke. Men den håller mig vaken.

PS. Igår drömde jag en våt dröm om min väns bror. Det känns ju mer än fel.

Hur hänger det?

2 reaktioner på ”Hur hänger det?

  1. Ileea skriver:

    Jag tycker det är ganska bra tankar. Vad är det för trähus? Kan du ge bort/hyra ut/något annat VIP-kortet, eller är det personligt? Istället för att ge dig ännu fler tankar ska jag bara säga en sak, som är bra när det gäller beslut. Konsekvensanalys.

    PS. Min första våta dröm för många år sen var om min systers (kvinnliga) vän. Det kändes först fel! :-D

  2. kata747 skriver:

    Det är glada huset, på esplanaden. Betydligt billigare, men i rivningsskick.. wc:n kan beskrivas med ordet "sovjet". VIP-kortet är personligt, så jag får väl ha det som en kukförlängare(?). Konsekvensanalys är min dagliga hobby!

    Hihi, jag försökte dra en briljant referens till "Pass this on"(I’m in looove with your brotheeer) :-D Men jo, i tonåren kan det vara förvirrande med såna drömmar!

Kommentera

