Svett och sammanträffanden

Jag stod i skivaffären Keltainen Jäänsärkijä och bläddrade bland de begangnade skivorna. Samtidigt som jag hittar Circles "Soundcheck", märker jag att Jussi Lehtisalo, Circles basist, står bredvid mig. Det var ett obeskrivligt lustigt sammanträffande. Jag borde nog ha sagt något åt honom, men är man blyger så är man. Det får hållas som en mystiskt rolig anekdot i mitt minnesarkiv.
Sådär för övrigt köpte jag också sex andra vinyler under en timmes tid. Hejdå hundra euro.
När jag handlat klart och gick förbi Tavastia, blev jag ondskefullt påmind om att jag missat Huoratrons gig dagen innan. Satan. Som tröst fick jag umgås med roliga stadikillar, yay.

Sammanträffanden präglar denna helg.

Tack stadin för detta besök, we shall meet again. Nu ska jag söka fram en punk-outfit för morgondagen och lyssna på dundersköna Curtis.

PS. För första gången har någon uttryckligen klagat på att jag luktar svett. Det är småkul.

Svett och sammanträffanden

Kommentera

