Smärta.

 Aj. Smärta, varför är du en så stor del av mitt liv? Kan jag liksom inte bara välja bort dig? Alla vill väl ha den möjigheten, för alla har vi smärta i våra liv. Varje dag. "Pain is inevitable. Suffering is optional."  Det stämmer inte.
Ibland är smärtan så överväldigande att lidandet inte kan undvikas. Det bara kommer på köpet.
Jag anser mig ha en rätt så hög smärttröskel tack vare all värk jag genomlidit under mitt lilla liv. Men gång på gång överskrids den tröskeln. Vittu.
Jag skulle inte orka äta 10 värktabletter i veckan som inte har någon effekt.
 
Nu har jag äntrat en helt ny dimnension av smärta. Huvudsprängande migrän-ish + stel och värkande nacke + konstig ömhet i käkarna.
Jag har haft det förr, och det låter ganska basic, men det är out of this world.
 
 
Visdomständer, välkomna?

Smärta.

Kommentera

