nur ein Schwein trinkt allein.

Idag kom vintern hem till oss. Han kom snabbt i år. (insert HAAW-HAAW)

Målningen i hissen har bytts ut. Det ger en känsla av att tiden faktiskt går framåt, och vi ändras med den. Plötsligt ångrar jag, att jag inte fotograferat de tidigare målningarna. Jag kommer ju faktiskt aldrig att få se dem igen, även om upphovsmakaren och konstnären bor i samma hus. Det bara slår mig i ansiktet, att det gångna fås ju aldrig tillbaka.

Usch vad jag känner mig dum.

För övrigt var denna fredagkväll en alldeles ypperlig fredagkväll. Maskinen var huippu (trots densiteten av tonåringar), vi dansade oss tokiga och svettiga. Den påföljande efterfesten var så roligt bisarr. Livet känns roligt igen, för en stund. En fras på tyska har jag lärt mig dessutom; nur ein Schwein trinkt allein. Godnatt.

nur ein Schwein trinkt allein.

Kommentera

