Gympolicy

"Så mytchi valpar!"
säger en stammis när halva gymmet är ockuperat av tonåriga gossar.
 
Det är många saker jag skrattar åt och blir förbluffad av här på gymmet.
o  Kläpparna jag nämnde har lippis på sig. Seriöst, har man lippis på sig när man tränar??
Vissa tar med sig ungarna hit. De är alltså femåringar jag talar om.
Det finns ofta klagolappar på bordet. Det står antingen: "Inget ljud i cd-spelaren" eller "crosstrainern knarrar o é sur" eller "mitt magnetkort fungerar inte". Spelaren fungerar felfritt, crosstrainern knarrar inte alls och korten fungerar. Kunderna är alltså otekniska och möjligen överviktiga.
o  10-12-åriga pojkar brukar smygträna i KARHU-gymmet, som är ett avskilt rum. Jag vet inte om jag ska vara arg över att de inte betalar eller orolig över att de faktiskt tränar i den åldern.
Vissa äldre herrar kommer och frågar om jag kan lägga på Lady Gaga. Jag brukar säga att vi inte har det. Alternativt mata in country workout-skivan.
Ibland sitter en manlig kund i sin leg strechter-maskin och stirrar på mig. Han tränar inte. Bara tittar.
 
Fortsättning följer, högst antagligen.

Gympolicy

2 reaktioner på ”Gympolicy

Kommentera

