Fågelbesök, igen!

Jag anar något i ögonvrån? Wait, what?
Det är två stackars sparvar på balkongen som inte hittar ut. Ssssssigh. Jag orkar inte ens bry mig.
Även om jag tycker hemskt mycket om fåglar vågar jag inte gå dit. De kommer bli så rädda och panikslagna när stora feta människan klampar in, så de panikflyger in i fönstret och dör.
Eller så flaxar de upp i ansiktet på mig.

Huääh vad ska jag göra :-O
Jag är en så pass empatisk människa att jag lider med dem i allra högsta grad. Men jag är en liten fegis också.

Satan.

Fågelbesök, igen!

2 reaktioner på ”Fågelbesök, igen!

  1. Ileea skriver:

    Jag tycker du ska gardera dig med en stor halsduk som du sveper runt huvudet och över ansiktet, i bästa ninjastil, och feta vantar och skottsäker väst, om du har, och så klampar du modigt in på balkongen och öppnar fönstret så de små sparvarna åtminstone har en chans att flyga ut i frihet! Om de då är så dumma att de kraschar i fönstret, nå, då var det meningen att deras gener inte ska föras vidare.

  2. kata747 skriver:

    Tack, jag kände mig mycket bättre till mods! Skottsäkra västen har jag gömt på ett bra ställe, men en ninja klarar sig utan. Öppnade fönstren, stackars sparvarna bara gömde sig bakom kartonglådor. En stund senare när jag skulle finkamma balkongen flaxade de i mitt fejs (!!!), fläbfläb och sedan ut. *phew* Inga lik på balkongen this time.

Kommentera

