Bra uppmärksamhet?

Ibland förstår jag inte människor.

På senaste har jag fått typ 3000% mer uppmärksamhet av (ev. fulla) främlingar. Detta pga. min septum-piercing. Allt från "vitsi den passar på dig" och "oj vad söt" till "den där tar du bort" och "sku jag vara dörrvakt här sku jag int släppa in dig", eller helt kallt bara konstaterar högt att "du har en såndär… vad heter det, septum?" (like, yeah, think I’m aware of that..).

Hmm. Jag förstår verkligen inte hur en pytteliten ring i näsan kan bli så märkvärdig för vem jag är. Jag har fått fler komplimanger än någonsin, men även glåpord. Plötsligt kan jag t.ex. ha en supertrevlig konversation med totalt okända hevare, och bara pga. ringen. Jag fattar inte. Som jag låt förstå i mitt senaste inlägg, har jag verkligen inte vana av dylikt. Bara idag har sex personer påpekat något om min ring. Det känns helt absurt.

För övrigt var det en sjukt bra kväll.

+++++++++++++++++++++++++++
Idag blev en mössa färdig. Stoltheten bara ångar ur mig.

And by the way, en av världens bästa live performances, tycker jag, finns HÄR!

Bra uppmärksamhet?

4 reaktioner på ”Bra uppmärksamhet?

  1. Ileea skriver:

    Vad roligt att kvällen blev lyckad! Jag satt bara uppe och lallade, men var en sväng via gravgården och tittade på alla hundratals och åter hundratals ljus. Det var överjordiskt vackert!

  2. kata747 skriver:

    Åhåå! Det harmar mig litet att jag inte besökte någon grav. Måste varit fin stämning!

Kommentera

