Gymtantens loggbok

Hepp! Varning för tråkigt arbetsinlägg nedan. Så vet du det.

Nu kommer den *drumvirvel* hippa, häftiga och, framför allt, fartfyllda fortsättningen på all action som sker här på gymmet. Det är så otroligt arbetsdrygt här att jag riktigt måste skriva av mig (läs: jag har inget bättre för mig).

Dagens arbetspass inleddes med en jobbig kund. Det jobbiga var språkmuren, han var så att säga inte hemma härifrån. Han hade tappat sitt nyckelkort (han fick det för typ en vecka sen) och fattade inte alls varför jag bad honom betala 40 spänn för sin moka. Efter en kvarts förklaringar, bestående av enbart infinitiv och en massa ‘förstår du?’, sade han kärrat "jag kommer tillbaka". Har inte sett honom sen dess.
Inte för att vara ett dugg fientlig, men voivoi med dom där vietnameserna.

Kvällens cirkelträning är mäkta populär. Brukar vara 15 deltagare varje gång; alla medelålders damer. Den klyftigaste kan gissa sig till att jag snappar upp en hel del skvaller på måndagar. Kanske inte världens mest juicy grejer, dock…

Frukterna börjar vara lite mjuka, men jag orkar nog inte handla nya.

Jag har fått i uppgift att göra instruktioner till KARHU-gymmet, tydligen är det ajabaja ifall någon surpuppsinspektör kommer på stickprov och det inte finns instruktioner tillgängliga. Det borde ju finnas färdiga såna på nätet, nu råkar det sig bara att dessa fantastiska KARHU-maskiner är tillverkade någon gång på det glada 80-talet och KARHU finns inte på annat än springdojor nuförtiden. Det enda vi har är en broschyr med bilder på maskinerna och två skojfriska finnar iklädda kritvita KARHU-jumppa-outfits (ja, de har hotpants och svettband). -suck-

På bordet finns en liikuntaseteli. På en sån ska man skriva sitt namn klart och tydligt, så man vet vem som betalat med den. Folk brukar "glömma" skriva överhuvudtaget, eller så är det tamejfan oläsligt. Dessutom har jag ingen aning om vad personen i fråga vill betala för. 4€ räcker ingenstans ju. Satan.

Nu får det kanske räcka för idag. Jag känner att detta bara fylls ut med en massa kräppedikräpp.
Huh så jobbigt.

Gymtantens loggbok

Kommentera

