Dra in klorna!

Jag måste skriva av mig. Kunbetjäning i all ära (right), jag hanterar de flesta kunderna helt bra. Men en grej jag har otroligt svårt med. Naglar. Speciellt åldringars naglar. Eller, egentligen naglar i alla åldrar. Obehaget är väldigt starkt, nästan neurotiskt. Hur de ser ut. Hur de låter. Att kunden kanske i misstag, när denne räcker över sitt betalmedel, river mig med sin nagel, under vilken det syns något svart och otäckt.. HUUU! Alltså naglar överlag är väl okej, men när de blir långa så ryser jag. Alltså helst ska de inte växa över fingerspetsen ens. Lösnaglar är ett kapitel för sig, men inte är jag ett stort fan av sådana heller. Tidigare trodde jag att obehaget endast gällde mina egna naglar, och att hålla dem korta skulle räcka. Men tydligen inte. Tånaglar ids jag inte ens gå in på..

Inga påhopp här. Jag är bara väldigt, väldigt neurotisk av mig.

Dra in klorna!

4 reaktioner på ”Dra in klorna!

  1. Fingerbang skriver:

    Jag hatar naglar. kan inte ha långa för att jag tycker det är äckligt (de håller inte heller..) men folk jag känner tänkter jag inte så om, mest okända människor. Jag gillar inte beröring och kroppskontakt med främmande människor överhuvudtaget.

    btw, i skräckfilmer, då de visar hur naglar bryts av, det är jätteäckligt.

  2. kata747 skriver:

    Mm, vänner och bekanta är undantagsfall. Men inte alltid, för min del. Det är riktigt jobbigt alltså. Pissluktande spurgrukunder har kommit och kramat mig någon gång, DET var obehagligt!

  3. silentium skriver:

    Det värsta är nog folk som skrapar sina långa naglar mot varandra, t.ex. för att skrapa av nagellack. Det är så obehagligt så jag nästan spyr :O

Kommentera

