'Hem'

Hemkommen från södern (dvs. Åbo). Med mig har jag en famnfull nya glada minnen och en kasse med vinyler. Redan på hemvägen fick jag mera arbetsskift. Väl hemma på dörrmattan finner jag ett vykort med namnsdagsgratulationer samt ett skrämmande stort Noviakuvert som påstår att jag heter MIKAEL i mellannamn. Allt är som det brukar.

En glöggrunda + adventskonsert rikare och ett par vantar fattigare kan jag konstatera att Åbo är en potentiell ny hemort för mig.

PS. Någon var smart och filmade. Tack till den.

'Hem'

2 reaktioner på ”'Hem'

  1. Ileea skriver:

    Det var trevligt att du ville komma på visit till söder och lyssna på adventskonserten! Välkommen åter :-)

Kommentera

