Olycka och fördomar

Vilka olycksdagar, alltså!

Ett infernaliskt snöoväder, all värk man kan tänka sig, förkylningssymptom, obotlig trötthet, nästan-svimma, halka omkull och landa på röven, få en plastflaska i huvudet, gå vilse, försena sig och allt det för med sig. SATAN.

Nu har jag åtminstone sett Gogol Bordello. Eugene Hutz började snacka om Ryssland, i och med självständighetsdagen. "Fuck those guys", tyckte han. Hmm. Idag när jag steg på mitt tåg noterade jag tåget på spåret bredvid – Moskvatåget – plåtburkar på rad. Konduktörerna, som stod rakryggade utanför varje vagndörr, kunde inte misstas för något annat än ryssar. De hade stora hattar. Passagerarna som steg på var också helt uppenbara ryssar. Jag har nog fördomar för grannlandet. Massor.

Olycka och fördomar

Kommentera

