Förgäves.

Idag har jag sovit länge. På sena eftermiddagen slocknade jag i soffan.
Fortfarande är jag dödstrött. Just nu kunde jag kanske somna, men skulle vakna totalt utmattad.
Inte hjälper det med hushållets 1000 klockor och en snarkserenad heller.

Motivationshöjare. Finns det något sådant?
Jag finner inget, så jag nöjer mig med en melankoliskt vacker sång.
Finska språket och finsk musik kan vara oslagbart fint.

Förgäves.

2 reaktioner på ”Förgäves.

  1. Lustmord skriver:

    Vilken härlig musik! Tack för tipset. Det där finskt melankoliska tilltalar mig. Så vackert.

    Motivationshöjare vet jag inte om man kan köpa. Det skulle vara värt att investera lite i det i så  fall :)

  2. kata747 skriver:

    Just den här sången är så mångsidig, den sjungs som vaggvisa och är en sorts livshistoria som tröstar vuxna.

    Så fort jag hittar nånting värt att satsa i, så..

Kommentera

