Listigt blev det idag. Grått och tisdagigt.

HAR DU
tagit smärtstillande någon gång?
Hahahahaha.
brutit ett ben? Nä. Jag tror jag överskattar mitt skelett pga detta.
haft sex ute? Faktiskt inte. Äsch.
haft mer än 10 sexställningar? Säkert?
bitit ngn i tån? Inte vad jag minns. Hoppas inte..
gjort ett sugmärke på ngn? Ja.
älskat någon så du gråtit? Ja.
ätit papper? Hmm, åtminstone muffinspapper (-formar).
kysst en 30 åring? Tror inte det. Äsch!
kört klädpoker? Kanske en, två gånger i tidernas begynnelse? Äsch!
tatuerat dig? Nej, inte ännu.
piercat dig? Septum + två hål i vardera öronsnibb.
bitit dig själv i handen? Säkert.

pussat en groda?
Nä. Dom är alltid så slemmiga. Fast det är ju människomunnar också.
hånglat med en av samma kön? Jo.
hånglat med ngn annans kille? Nepp.
hånglat med din kompis kille? Nepp.
svikit en vän?  Jo. Omedvetet. Eller, utan att tänka efter, heter det.

tagit ngn form av morfin? Hahahahaha. Ja.
ätit antideprissiva medel? Ja.
tagit sömnmedel? Ja.
haft kontakt med soc? Socialen? Nej, inte ännu.
bott hos fosterfamilj? Nepp.
slått någon du älskat? Jag slår inte, jag knuffas.
kräkts någon gång?
 Jooo.
haft maginfluensa? Nej. Vilket får mitt föregående svar verka lite misstänksamt.
varit med barn? Umgåtts med barn? Jo. (hyi) Varit gravid? Nej.

RELATIONER
Jag är i ett förhållande: I något sorts förhållande.. kanske
Jag tycker om mig själv: Nä. Usch.
Jag pratar med min mamma om allt: Nej. Usch.
Jag har en bästa vän: Jag vet inte.
Jag har killkompisar: Ja. Om det nu har någon jävla skillnad (som resten av den här listan?) .
Jag bråkar ofta med min mamma: Definiera "bråka".. Jo. Och nej.
Jag hatar mina syskon: Ofta.
Jag har husdjur: Mögelsporer i min roskis, ett apfejs på köksbordet och en röd kobra. Hahaa!

KÄRLEK
Jag kan "älska" en person jag inte känner: Jag läste "slakta". Nej det går nog inte. Juh.
Jag har varit kär i en lärare: Inte kär, men kanske lite förtjust.
När jag var liten "frågade jag chans" på en kille: Jo. Han sa nej.
Jag är kär i någon just nu: Jo. Men egentligen är jag lös och ledig.

FAMILJ
Jag har berättat en hemlis för min syster/bror: Någon gång way back.
Jag skvallrar inte på mina syskon: Nej. I önskan om att bli behandlad på samma sätt.
Jag bryter inte ett löfte till mina föräldrar: Nej, säger jag. Jo, säger de.
Jag har någon gång smitit ut utan lov: Ja. X antal gånger.
Jag har kommit hem full: Ja. X antal gånger.
Jag har gråtit för mina föräldrar under de senaste 3 veckorna: Ja.

MATVANOR
Jag äter frukost, middag och kvällsmat: Sällan.
Jag äter gärna grönsaker: Joo. Morötter is the shit.
Jag tänker på vad jag stoppar i mig: Jo. Utan framgång.
Jag äter godis & chips mer än en gång i veckan: Ofta, åtminstone när jag jobbar.
Jag dricker hellre läsk än mjölk: JOOO. Jag har utvecklat avsky mot komjölk. Sojamjölk slinker ner lekande lätt.
Jag är allergisk mot något: Inte vad jag vet av.
Jag har fuskat med frukost och svimmat i skolan: Fuskat, ja, varje dag. Svimmat, nej, inte ännu.

DÅLIGA VANOR
Jag festar ofta: Nej.
Jag gillar att se andra lida: Beror ju på sammanhanget.. Nä nejnej.
Jag har sårat en person jag egentligen älskar: Joo.
Jag har sagt en sak till någon annan så den personen börjat gråta: Ja.
Jag har sagt "jag hatar dig" till min mamma: Nej. Inte ännu.
Jag har haft sönder något med flit: Det tror jag inte.

BRA VANOR
Jag har sagt "förlåt" då jag bråkat med en kompis: Givetvis.
Jag har kramat någon idag: Ja. Tack och lov.
Jag brukar säga fina saker till folk och mena det: Fina saker säger man väl av en orsak.
Jag ger ofta komplimanger: Till människor jag tycker om, ja.
Jag pratar hellre än slåss: Ja. Nog för att jag förlorar med båda, men jag är verkligen kass på att slåss.
Jag har aldrig slagit min pappa: Nej.
Jag har bett om ursäkt för en dum sak jag gjort: Jo. Även för "dumma saker" som inte alls var dumma.

HUMÖR
Jag känner mig glad: Rätt sällan.
Jag känner mig ledsen: Ofta.
Jag känner mig förbannad: Ofta, men leder snabbt till ledsenhet.
Jag ler ofta: På jobbet.
Jag skrattar sällan: Mmm.
Jag har ont någonstans just nu: Överallt.
Jag är trött: Jo.
Jag har sovit mindre än 6 tim inatt: Jo. Några enstaka timmar blev det.

Sådär i övrigt är tillvaron ca 8,7 på richterskalan.
Telefonen forfrarande på villovägar.

En reaktion på ”

  1. Ileea skriver:

    Jag älskar din insikt om grodor och människomunnar! Det har jag aldrig tänkt på förr.

    Hoppas jordbävningen lugnar ner sig, och att telefonen kommer fram. *puss puss*

Kommentera

