Undrans röst viskar i ditt öra.

Varför är det bara vackra människor som lyckas?
Eller blir de som lyckas automatiskt vackra?

Vilken väg det än må vara, så är jag inte vacker och har heller inte lyckats.
Jag börjar tvivla på att jag kommer lyckas med någonting i mitt liv.
Vilket i sin tur innebär att jag aldrig kommer bli vacker heller.

"Fighters don’t quit and
quitters don’t fight"

Det är de vackra och populära som fortsätter vara vackra och populära.
Vi, avskummet, fortsätter avskumma och förpesta vår omgivning.
Vi rinner ner för rännan av skit, vars odör växer sig värre och värre.
Vi hoppar av, för vi vet att vi ändå inte kommer hållas på den där jävla karusellen of joy.
Satan.

"I’m a dropout, I’m a dropout
I never finished anything in my life"

Satan. (Jag tycks adressera honom lite väl ofta. Men det känns väl bra. Nära hjärtat.)

[ musik: Devendra Banhart – The Good Red Road

Undrans röst viskar i ditt öra.

5 reaktioner på ”Undrans röst viskar i ditt öra.

  1. kata747 skriver:

    Jag tror lite på båda vägarna. Vilket trots allt inte försätter mig i bättre utgångsläge, dämn. Tack för kramen.

  2. kairi skriver:

     Mm, de e väl lite av en dålig cirkel egentligen. Känner man sig ful blir man väl mer ledsen o så fortsätter det neråt. My point here is att ja tycker du e vacker ^^

  3. gamylen skriver:

    1. Huvudsaken att man doftar noggorlunda gott!!   (lärde jag mig av rektorn då jag studera till ingenjör) 
    2. Så länge du inte ligger på parkbänk hela sommaren och köper billigt vin för dina sista slantar så har du inte misslyckast i allafall…
    3. Du har en fin tecnoHäst….  

  4. kata747 skriver:

    kairi – En ond cirkel it is. Oj vad snällt sagt :-)

    gamylen – Jag tror jag klarar punkt ett, tvåan är jag lite osäker på.. hahahahhahahahah nu har min akter ett namn också! Tack säger man väl.

Kommentera

