Bittert, igen

Jag funderade här tidigare över
om det bara är lyckliga som lyckas,
eller bara de lyckade som blir vackra.
Nu är jag ju en genombitter människa,
så visst avundas jag massvis hela tiden.
Och skriker ut min avund, ilska och bitterhet,
allt som oftast ganska tyst, på den här adressen.

Likväl är det underbart att njuta av andras lycka.
Att betrakta, lyssna och uppleva andras produktion
eller bara leva på någon annans fiilis.
Här är ett exempel.

Duktiga Kristian Matsson. Och duktiga Johan som gjort videon.

Lite bitter är jag ändå.

Okej ganska mycket.

Men himla fint är det!

Bittert, igen

Kommentera

