Sensation at Five

Sensation. Det är en speciell dag.
En dag som inträffar i de flesta flickors liv.
En kostsam upplevelse, än en gång för skönhetens skull.

Kata har köpt en flytande eyeliner.

Kata har använt mojängen också, om resultatet är
tillfredsställande vet jag inte. Jag vet inte vad som
hamnar inom rimliga gränser. Jag är ju trots allt en,
ur fjortisträskets kajalpandasmink uppstånden fenixfågel,
som kan räkna sina eyelinerdagar på ena handens fingrar.
Jag har aldrig kunnat sminka mig elegant, framhävande
eller vackert. Bara kletat på. För mycket, eller för fel.

Kanske mina glory days som osminkad byts ut mot tuschade
ögonlock? Eller snygga sirliga linjer?
Damn it.

Pretty boys wear eyeliner! Ha, vem minns klubben?
[ humör: blygast i byn]

Sensation at Five

7 reaktioner på ”Sensation at Five

  1. Ileea skriver:

    Jag minns! Och jag håller fortfarande med om det. Gratulerar på din stora dag! Flytande eyeliner är småjobbigt men oj så fint. Jag kommer ihåg dina panda-dagar: svart kentskjorta, stjärnor och kajal. Ack, vilka tider :-D

  2. kata747 skriver:

    Du om någon minns! Tackar tackar. Småjobbigt var ordet, jag blir ju aldrig nöjd!

    Ska se om jag hittar någon fin referensbild, i före och efter-anda.. Jag har så himla lite bilder från den tiden.

  3. Ileea skriver:

    Oj, vad fin jacka du hade längt upp till vänster! Var är den idag? En riktig BD-flicka (som i Broder Daniel, då) nere till höger. Söt panda nere till vänster <3 Som du är uppe till höger är hur jag kommer ihåg dig från den tiden. Och du är söt idag med. Det blev fint med eyelinern! Samma Kata som alltid, men i lite olik form bara.

  4. kata747 skriver:

    Jackan hänger i mitt skåp, tack och lov! En mer sofistikerad Kata, kanske. På utsidan, då. Tack ! Tänk hur bra jag klarat mig utan eyeliner hittills :-) Svart hår och frisyr hade gjort det snäppet bättre, angående BD-looken. Uppe till höger är taget på Provinssi, därför ser jag sådär fånigt glad ut. Kul att du minns mig så :-)

  5. kata747 skriver:

    Fingerbang – Det är sikasnyggt (på andra). Måste lära mig applicera skönheten på mig själv, så jag äntligen kan bli hawt ;-)

Kommentera

