Kneg

Jag fyller i arbetsansökningar. Vid det här laget har jag släppt allt, jag skriver vad fan som helst utan att riktigt tänka efter. Intentionen är ju god, men med mina bristande skrivkunskaper blir det bara blaj. Jag hittar också på datumen för mina föregående jobb, för jag orkar inte kontrollera dem.

Annat jag vill berätta om mig själv och eventuella önskemål:

"Jag är en ansvarsfull arbetsmyra."

That’s it, jag orkar inte ens bre på mer.

Kanske det är därför inget nappade ifjol? Duktig som jag är, fiskade jag upp tre jobb i sista sekunden ändå.

Varför jag ens skickar ansökningar förstår jag inte heller. Imorgon tänkte jag ju få mig sjukskriven för en längre tid i alla fall.

[ humör: fittigt. ]
[ musik: Thin Lizzy – Toughest Street in Town (Gary Moore, R.I.P.)

Kneg

2 reaktioner på ”Kneg

  1. Ileea skriver:

    Bra med sjukskrivning, så du kan bli frisk. Jag har sökt två jobb, ska söka fler i veckan…

  2. kata747 skriver:

    Lycka till med sökandet! Jag hoppas på sjukskrivning, faktiskt. Jag sökte nämligen jobb till staden och sjukhuset, inget av dem nappar riktigt :-S och jag vill bli frisk.

Kommentera

