Fel i huvu!

Mitt huvud är en fucking speldosa.
Det är aldrig tyst där uppe!
Efter förmiddagens ändlösa telefonköande
är det väntmusik och tinnitusframkallande
(eller -förstärkande) pip i mina öron, om
och om igen.

Igår kväll när jag försökte sova, hade jag
tagit ut batterierna ur alla klockor och köpt
snarkplåster åt min supersnarkande far
(som jag bor hos atm). Allt väl, pappa var tyst
som en vinkork och klockorna vilade. T.o.m.
hunden sov sött. Men ingen sömn fick jag, ty
jag hade den fantastiska låten Bodom-Nisse
fastklistrad i hjärnan.

[ humör: karelsk pirog ]
[ musik: dammsugare ]

Fel i huvu!

Kommentera

