Äsch..

Jag gick ut med hunden.
Vad är det värsta som kan hända?
Det var mörkt redan, inga klungor med
hurtbullar syntes i fönstret heller.
Jag gick den vanliga rundan, till min
glädje var det bra glid på cykelbanan.
Där tog jag sats och gleeeeeed i mörkret,
med jycken springande bredvid.
Sen halkade jag, och landade hårt
på höften. En bil kom körande bakom mig,
och flera tanter såg hela scenariot.
Där blev jag liggande, med doggen
nosande på mig.
Jag vaknade till och sprang haltande hem.

Nu kommer jag stanna inomhus i ett par dagar.

Äsch..

7 reaktioner på ”Äsch..

  1. Ileea skriver:

    Neeh, inte stanna inomhus. Åtminstone inte för den saken. Se det så här – nu har du ju trillat och kommer knappast göra det igen, för Ödet brukar se till att man bara råkar ut för samma olycka en gång inom viss tid ;-)

  2. kata747 skriver:

    Bananis – Det blir saftiga blåmärken..

    gamylen – Det är min fars och styvmors hund, en salig blandning av sex olika raser.. [ bild ]

    strof – Inget värre än huvudvärk och några nya färger på röven ;-)

    Sandra – Jodu, Ödet har inte överseende med hala skor. Det kommer definitivt inträffa igen!

    Lustis – Nu när du säger det. Det var inte meningen, men varför inte? :-)

Kommentera

