Saakuti!

Denna fredag finns det för mycket att välja på.

* Min favoritpub öppnar dörrarna efter att ha haft stängt i 1 ½ år(?)
* Fatboy spelar på Ritz.
* Mina kompisar spelar på skolan.
* Artist Talk på Kuntsi.
* Kotimaan Teknokatsaus på Kuudes Linja.

Bitter får jag konstatera att det enda möjliga alternativet är nummer tre på listan.
D.O.M. har väl öppet i fortsättningen också, får vi hoppas. Resten är bara 2 bad!

Idag har jag skrikit åt en låst dörr, pruttat i trappan, snoozat på golvet, slängt min hittills största teckning of all time, lyssnat på god musik, photoshoppat, återupptäckt mina kärakära skor och packat ner bitar av mitt liv.

Här är en bit Hank Williams III, tredje generationens countrystjärna!

Saakuti!

12 reaktioner på ”Saakuti!

  1. kata747 skriver:

    Hank trean är bättre än ettan och tvåan :-) Och gällande kvällsaktiviteterna blev det en hysteriskt rolig keikka.

  2. boas skriver:

     så det blev skol-keikkan asså?

    För mig blev det efter jobbet 3 timmars budget möte… hem… äta paj… tralla…sova :D
    Och nu e man vaken innan 7:00 pga av att man har redan sovit 9 timmar.. 
    weeeeeaak!!

  3. kata747 skriver:

    Japp, med tio personers publik..

    Låter lite torrt det där :-D Såna dagar måste man väl ha för att uppehålla någon sorts balans!

  4. kata747 skriver:

    Allt möjligt; irländska folksånger, konstiga medleyn, badrum badrum, ett par covers(bl.a Manowar), osv. :-D
    (gitarrbas+gitarr+synt+mandolin+banjo+kazoo+fiol)

  5. boas skriver:

     hahaha låter inte alls fel ju!
    lördag morgon.. hmmm…  crosby stills and nash funkar utmärkt..
    Kanske ut p åstan snart innan man drar sig till fest där polaren pär har bryggt 20 liter 10% cider + 20 liter öl…. aj aj .,. huh huhh

    vad leder dagen till idag?

  6. kata747 skriver:

    Lördag morgon, plusgrader och en snart tom lägenhet! Det är nog flytt som gäller idag, i bästa fall kanske lite livemusik på Doo-bop ikväll. Hemmabrygda drycker låter faaaarligt :-D

  7. boas skriver:

     inte så farligt.. jag hjälpte honom faktiskt med cidern,.. ska bli intressant för vi brygde den med champagne avsedd jäst… och vi gjorde nämligen riktig engelsk cider..  inget finskt piss inte.. :D

    Så det blir back to da vasa man idag?
    å PLUS GRADER! Ta mig i ,röven! HAHA… nåja… rocka röven av högern,..

  8. kata747 skriver:

    Allright, drick förståndigt då (no reservations), hoppas det är gott? :-D

    Nå kyllä, Vasa here I come! Hahah ^^ *grab*

  9. Sabrina_ skriver:

     Kompisar eller ej, jag sku ha valt D.O.M. Tyvärr hade jag bara ett alternativ igår:
    1. Sova bort feber. 

  10. kata747 skriver:

    Sabrina – Det var sjukt svårt att motstå frestelsen, men jag var ändå inte i Vasa just då. Jag hinner nog sitta där sen :-) Hoppas febern försvann!

Kommentera

