Hoarder?

I helgen har jag tömt min lägenhet, och väntar nu på att få flytta in i den nya. Som flytthjälp hade jag familjen, med sina respektive, vem annars.
Det kändes precis som att vara på Hoarders! Jösses Amalia, hela tiden skulle någon kommentera mina ägodelar, hur mycket tavara jag har och varför. Jag blev så paff att jag måste hålla koll så ingen mystisk tv-bil kommer inrullande på gården och börjar filma skiten.. Jag medger att jag kanske samlat på mig lite onödiga mängder stuff. Men så kan jag skylla lite på min mor, eftersom hon själv har sådana tendenser. Spänningen familjemedlemmar emellan var också som taget ur Hoarders. Alla problemfall där har ju värsta olösta konflikterna, och ingen kommer överens utan skyller bara på varandra. Och så gråter de. Precis så var det. Usch vad äckligt!!!

Nu är frågan; är jag på riktigt en hoarder? Eller är det bara fjantiga familjen som överdriver? Jag ska ju sälja en tredjedel av min egendom på loppis, men jag blir ju orolig nu. Får ta tag i saken och bli minimalist på riktigt. Välkomna och hämta prylar n shit, gratis!

Hoarder?

7 reaktioner på ”Hoarder?

  1. Ileea skriver:

    Jag tror det är din (fjantiga) familj som överdriver. Om de skulle kika igenom allt vad de har så skulle de nog också bli chockade!

  2. kata747 skriver:

    Boas – Man tycker ju det! Mitt hem, mitt skit, my business!

    Petter – Jag har faktiskt tänkt tanken, hur sjukt är inte det?!

    Sandra – Stämmer bra, dom är ju själv likadana! Their genes fucked me up!

    Observera mitt flitiga användande av utropstecken!! YAARR

  3. Banankokaren skriver:

    Egentligen har jag inte sååå mycket prylar, men jag tycker att jag har en massa. Jag är mera åt minimalisthållet och trivs med så lite grejer runt mig som möjligt. Men inte kan jag ju göra mig av med mina kära saker heller! :P Förutom när jag storstädar. Då brukar hälften av mina ägodelar (speciellt kläder) åka ut.

  4. kata747 skriver:

    Banankokaren – Men hur ofta storstädar man då? Typ när man flyttar? :-) Mitt problem ligger egentligen i mitt loppisberoende, jag köper alltid hem mängder med skit, plus att jag sparar ALLA plastaskar och kippor. Så små vanor borde ändras på..

  5. Banankokaren skriver:

    Jag brukar storstäda två gånger per år. När jag julstädar och vårstädar. =)
    Hah. Nåjo, om du har kvar alla plastkippor så förstår jag att du kanske har en del grejer. :D

Kommentera

