Tankeläcka.

Jag har(hade) för många ambitioner, och för mycket beslutsångest för att lyckas med någon av ambitionerna.

Jag ville studera konst, herregud vad mycket jag ville det.
Nu har jag hoppat av. (Tillfälligt, åtminstone)

Jag ville lära mig spela gitarr.

4½ år senare står gitarren fortfarande och dammar.

Jag ville lära mig fotografera.
Det håller jag faktiskt på med. Dock alldeles för sällan.

Jag ville lära mig måla grafitti.

Hittills har jag köpt en enda sprayburk och använt den exakt en enda gång.

Jag ville lära mig franska.
Hoppade av kurserna efter 2½ år och har inte fortsatt.

Jag ville studera på universitet.

Nu blir jag knäsvag vid blotta tanken av inträdesproven.

Jag ville träffa en massa människor och vara supersocial.
Otaliga är de gångerna jag åkt iväg på späckade evenemang, full av förväntan, bara för att finna mig ensam tigandes i ett hörn. Nu är jag blygare än någonsin.

Jag ville vara en duktig flicka.
Nu är jag slashas #1, en dotter ingen skulle vara stolt över. Alls.

Jag ville vara frisk, äkta, mig själv.

Nu går jag på piller och vet inte vem jag är.

Förlåt för detta inlägg. Jag bara måste, någonstans, och mina favoritanteckningsböcker ligger djupt nedpackade i främmande väskor.

Tankeläcka.

Kommentera

