Matblogg?

We’ve been over this – alla älskar matbloggar. Även jag.
Jag älskar mat.
Därför skulle en matblogg vara siisti, eller hur?
Nej.
Som det konstaterades i ett inlägg en gång, man är alltid för hungrig för att orka koncentrera sig på att fotografera gourmetmaten. Allra minst memorera vad man slängt i och hur mycket, och dessutom skriva ner allt detta. Freestyling i köket vinner oftast.
Plus att ‘vanlig’ mat tenderar se sunkig ut, hur gott det än är :-(

Alltså, för att ytterligare dämpa mina fåniga tankar om att trots detta starta en matblogg, lägger jag upp smaklösa bilder på min näringsfattiga mat. Snälla fortsätt övertyga mig om att detta var en dålig idé från första början.

1) Rågbröd med böngegga, gurka
2) Muffins med feta + solrostorkade tomater
3) Rågbröd + blåbärssaft
4) Havregrynsgröt med banan, öljäst, solrosfrön
5) Koffeinfritt rooiboste + pätkis
6) Rågbröd med böngegga, ägg + koffeinfritt bärte
7) Risottoris, stekt sojakross, lök + stekt halloumi + naturell sojayoghurt
8) Omelett på två ägg och ½ paket tofu + stekt halloumi

Blev du hungrig av att titta på det där? Inte jag heller!

Matblogg?

2 reaktioner på ”Matblogg?

  1. Ileea skriver:

    Jag kommer bara att tänka på alla de gånger vi fem (eller några ur vi fem) satt på kafé och fotade en massa konstnärliga foton av temuggar och fat och sånt! Anskos kamera var ju alltid full av dem…

Kommentera

