Nytt skit #1

Eftersom jag råkar ha rätt så mycket fritid, och tid utöver min fritid, tänkte jag att detta måste utnyttjas på bästa sätt. Jag skall alltså lära mig nya saker. Mer eller mindre nödvändiga. Tips tas gärna emot! Inte ens min överfyllda idébank fungerar felfritt!

Första lärdomen är att skapa en animerad gif.
Hereby I present *tamtamtadaa* Katas jungfrugif!
minförstagif
PS. Man får skratta. Jag storknar själv.

Edit 01:43
Nummer två!
ida

[ musik: Black Sabbath – Sabbra Cadabra ]

Nytt skit #1

7 reaktioner på ”Nytt skit #1

  1. katastrof skriver:

    Öh, vågar man fråga vad i tusan du gör här?? :D (Och hur lagar man animerad gif?)

    Man får förresen fel i huvud då man ser med ena ögat hur något rör på sig hela tiden så mina idéer torkade ut just…måste återkomma då du har mer kommentarer och jag kan skriva utan att du rör på dig så mycket!

  2. kata747 skriver:

    Öh, jag poserar i vårsolen ser du väl; från en atletisk grek-posé till svanen! :-)
    Jag gjorde gifen i Photoshop, men det ska gå med en herrans många program. Det finns också generatorer på nätet som gör jobbet åt en, men jag gjorde helt själv. *stolt*

    Välkommen åter!

  3. katastrof skriver:

    OMG I need a pause button!
    Jätte duktigt, jag har ingen aning hur man gör sånt, men kanske jag också börjar lära mig saker då jag ändå är bara hem jag o en tid framåt ännu iaf.

    Öh, lär dig vissla med fingrar och fixa ihop videobevis på Vårt land. Och lär dig mixa också så du kan laga en techno-remix.

  4. kata747 skriver:

    SÅ stressande är det väl inte :-D
    Det var faktiskt superlätt, när man väl fattat grejen!

    Oj, vilken challenge!! Det här kommer mina kristna grannar att älska..

  5. katastrof skriver:

    Skit i grannarna brukar jag säga, så länge de stör mina veckoslutnätter får jag göra vad jag vill brukar jag tänka, men kanske dina kristna grannar är inte såna som stör dig precis med (o)ljud eller nåt sånt :D Men Vårt land är ju iaf alltid bättre låtval då än nåt i stil I Just Had Sex eller liknande!

Kommentera

