Ragg?

Att ragga är något jag absolut inte bemästrar. Alls. Jag förstår inte riktigt hur man går till väga. Oftast blir man ju påraggad på krogen, när folk har lite alkohol i systemet, men nog har jag ändå svårt med det. Jag tror jag aldrig har stött på någon främling medvetet, och blir oftast rädd när någon stöter på mig.

Igår var jag på nattklubb i sällskap av en tjejkompis. Det var flera karlar som tittade åt vårt håll, en stund, för att sedan vända sig till några mer lättklädda brudar. Scenariot upprepade sig ett par gånger. Till sist kom två killar och satte sig med oss, pratade en stund. När de skulle hämta påfyllning i baren kom de inte tillbaka. Nåväl, två andra kläppar satte sig med oss och inledde en konversation, och stannade sen tills valomerkki.

Vi var båda rätt så normalt klädda, så att säga. Inga bara ben eller djupa urringningar (ni ser min underbara outfit i föregående inlägg). Har det verkligen så stor betydelse? Inte för att jag var ute efter något, verkligen inte. Men är man automatiskt mindre snygg för att man inte framhäver sina lady parts? Nåväl, alkohol gör väl vissa personer superkåta och okontrollerade, det är min närmaste förklaring. Ändå kunde jag inte hjälpa att känna mig lite.. annorlunda.

By the way, grabben jag konverserade med tyckte jag var en pessimistisk, kall och manlig kvinna. Den raggningsrepliken har jag inte hört förr!

PS. CCR är fittigt bra!

Ragg?

37 reaktioner på ”Ragg?

  1. Fingerbang skriver:

    Män (inte alla, men många) är rädda för kvinnor som är starka = inte klär sig för att behaga männen eller gör sig till och fnittrar under konversationer. Då upplevs man som kall och svår. Ta det inte som en förolämpning, han skulle antagligen vara för korkad att vara tillsammans med. Och CCR är bra. (:

  2. hipsu skriver:

    Sen kanske de flesta som letar efter något ute i nattlivet mest är ute efter sex, och då kanske det är mera safe att gå efter de där lättklädda brudarna.

  3. Fingerbang skriver:

    point. Då lägger man nog mer tid på personer som ser ut att vara intresserade av att ha sex.

  4. deniah skriver:

    Jag tror lite samma som hipsu.
    De som är ute den tiden på kvällen/natten är väl inte ute efter att skaffa nya vänner eller ett seriöst förhållande, de kanske är mera ute efter något annat.:)

  5. kata747 skriver:

    Fingerbang – Jag hade ju absolut inga intentioner att hooka up med någon, mitt mål med krogbesöket var att umgås med min kompis (och dricka). Ett samtal på baren är mera som ett trevligt möte, inget annat.
    Jag borde ju ta det som en komplimang, helt hur man tolkar saken. Fast lite klumpigt uttryck var det kanske. :-)

    Hipsu – Ja, du har så rätt. Är man dessutom full som en kastrull är man ett ännu lättare byte.

  6. dumlefafa skriver:

    kallas väl en backhanded compliment är menad som att kasta kvinnorna av försvaret,
    men tyvärr är det ju så att killarna ser boobies och så var det focuset riktat på nåt annat

  7. Lustmord skriver:

    Jag pratar nog gärna med någon icke lättklädd tjej om jag är ute på krogen. Man kan vara kvinnlig ändå, minsann, även om man inte framhäver allt.

    Pessimism däremot, det är ingen höjdare på krogen. Då pratar jag nog hellre med nån glad tjej, oavsett kläder :)

  8. kata747 skriver:

    Dumle – Så är det..

    Lustmord – Jodå, det finns visst några normala människor också :-) Det där med pessimism är en tolkningsfråga. Jag tycker jag var relativt glad :-)

  9. tove skriver:

    Några av de trevligaste typerna jag träffat på krogen har jag träffat då jag haft långärmade icke-urringade tröjor på mig (oplanerade krogkvällar). Kanske de var lite blyga och ville ha någon som såg snäll ut. Men de dagarna har jag också varit på jätte gott humör.

  10. Lustmord skriver:

    Precis, det kanske inte stämde utan var bara nåt han hävde ur sig :) Folk säger konstiga grejer i fyllan.

  11. kata747 skriver:

    Tove – Alltså ja, oplanerade krogkvällar brukar bli allra bäst!

    Lustmord – Man får ju hoppas :-)

  12. plastanka skriver:

    Jag sätter snabbt svansen mellan benen och drar mig vidare ifall personen inte smaltalkar. Vissa tjejer gör det, andra inte. Jag tolkar negativa svar ofta som att personen inte är intresserad att fortsätta konversationen. Då söker jag mig vanligtvis vidare, stället är ju fullt med trevliga människor så varför stanna kvar med nån man inte connectar värst bra med. :)

  13. plastanka skriver:

    Säger jag som lät som en tupp igårkväll på RÅA när jag sa hej åt en tjej och i samma stund slutade hjärnan att producera tankar. Sånt är bara pinsamt. :D

  14. kata747 skriver:

    Plastanka – I mitt fall ville jag faktiskt bli av med killen, men han envisades med att hacka ner på mig, samtidigt som han höll armen om mig. Det kändes bara fel på alla sätt. Men jo, ingen orkar prata med en negativ person, man ska omringa sig med kärlek och bra människor :-) Man kan bli himla glad av ett hej också!

  15. lilith skriver:

     Vissa karlar tror automatiskt att man är ute efter sex när man är ute, och nog är ju det lite sorgligt. Som om man inte kunde vara där av någon helt annan orsak, som just t ex att umgås med sin kompis. 

  16. lilith skriver:

     Vissa karlar tror automatiskt att man är ute efter sex när man är ute, och nog är ju det lite sorgligt. Som om man inte kunde vara där av någon helt annan orsak, som just t ex att umgås med sin kompis. 

  17. kata747 skriver:

    Lilith – Just det, ett utskänkningsområde innebär inte att det är en öppen köttmarknad :-)

  18. puva skriver:

    det här har inget med inlägget i sig att göra… men jag diggar uttrycket lady parts. måst använda det mera, då när det passar. också när det inte passar, faktiskt.

  19. jumppa skriver:

    Även om jag nog har lite svårt att inte kika lite på dom lättklädda brudarna så har jag nog inte något emot att lite prata med tjejer som är klädda som du var heller. Men jo, om man märker kallhet, pessimism, ointresse eller bitchighet så har man inte så stor lust att försöka fortsätta konversationen.

  20. kata747 skriver:

    Puva – Ja, det är så beskrivande uttryck! Spread the word :-)

    Jumppa – Det är självklart, en otrevlig person är givetvis no-no. Jag tycker bara det var intressant att jag verkade otrevlig när jag i själva verket försökte vara snäll.

  21. lilith skriver:

     Bara för att man går ut betyder det ju verkligen inte att man är lovligt byte, nej! Att det manliga könet inte kan lära sig det…

  22. dumlefafa skriver:

    va jag personligen gillar just pessimiskiska och kalla människor :p
    brukar ha massor genmensamt då och har oftast också ett bättre humm om  "värkligheten"

  23. jumppa skriver:

    lilith: Det finns nog dom av oss som förstår det, men vi brukar ju inte heller sen vara bland dom killarna som är mest framfusiga, utan vara i bakgrunden, där kvinnorna inte märker oss…

  24. kata747 skriver:

    Dumle – Shhh det måste ju vara secret!

    Jumppa – Visst finns ni, men dessa lär man kanske känna någon annanstans än just på krogen. Oftast.

  25. jumppa skriver:

    Fingerbang: För min del så behöver tjejerna nog inte fnittra och göra sig till, utan jag uppskattar tjejer som på krogen kan och har lust att föra djupare, intelligenta, nördigare konversationer, men såna kanske inte är så vanliga där. Och överfeministiska attityder är ingen höjdare.

Kommentera

