Vapputorilla

Vasa torg på första maj: årets största freakshow. Slår aldrig fel.

Stadens alla freaks samlas på ett enda galet torg fyllt med äcklig mat, snuskigt klibb och jobbiga kids. Alla mindre freaks utrustas med diverse sprayfärger, plastpistoler, kakkaspray och en jävla massa socker. De större freaksen utrustas med alkohol och fula solglasögon.

Jag stod ut i ca en halvtimme.

Bästa var nog de två asiatiska flickorna som sålde sushi. SUSHIIIII HALUATKO SUSHIIIII !!!!!! På skylten de höll upp angavs korv, maletkött och tonfisk som fyllningsalternativ. En mental bild av lenkkikorvssushi blixtrade framför ögonen och vi frustade av skratt. Panflöjtarna ekade över torget. Lamatanten som försökte tvinga sin snofsiga hund att dricka fontänens skitvatten. Den överberusade patrioten med krycka och öl i händerna. Små spädbarn med hemmagjorda kartongmasker. En övergödd och kortväxt herreman med Österbottens tightaste, kritvita farkkun över Österbottens tightaste herröv (fan vad konstigt ord).

Det är så random att jag vill avlida.
Ändå har jag fått många goda skratt under den halvtimmen.

PS. Hur i helvete har jag någonsin klarat av att sälja ballonger på denna fantastiska helgdag? HUR?

Vapputorilla

2 reaktioner på ”Vapputorilla

  1. Alltså omg.. Vapptorget är nog ingenting jag saknar.  Det var ca. 3 år sedan jag började inse hur jävla jobbigt och äckligt det är. Och om man går över torget på morgonen nästa dag så är det SÅ JÄVLA smutsigt. Skräp i oändligheter. Usch och tvi. Jag låg bara under täcket hela gårdagen…

  2. kata747 skriver:

    Jag fattar int hur man tyckte det var coolt och roligt när man var skidi! Man hängde ju hela fucking dagen på det där sunktorget x___x

Kommentera

