Ack och ve.

Nattblogg. Eller blogg, vafan, dagbok heter det ju!
Nattbok.
Hmm.

Jag borde släppa, ge mig hän och låta hjärnan skvalpa ifred.
Men då man alltid skall uppslukas av mardrömmarna.
Jag vill inte.
Hellre sitter jag vaken och pinar hjärnstackaren, än att strida i sömnen.
Utmattningen är nästan jämförbar.
Utsliten av imaginärt misshandel eller utsliten av vaka.
Vad skulle du välja?
Ibland har kroppen övertaget, och tvingar mig att somna.
Alltid är det ju inte slag och sparkar, men undermedvetna sexdrömmar är inte heller så kul alla gånger.
Ack och ve.
alt
Funkar det där med drömfångare?

Ack och ve.

4 reaktioner på ”Ack och ve.

  1. dumlefafa skriver:

    bra imellan att bara låta allt gå fritt i hjärnan så att säga.
    men antagligen skulle jag också välja att hållas vaken

  2. Ileea skriver:

    Jag har två drömfångare och en talisman hemma i mitt norra sovrum. Vill du låna en? Det kan alltid löna sig att prova!

  3. kata747 skriver:

    Dumle – Prioriteringar och uppoffringar..
    Zimm – <3
    Ileea – Ja självklart! Vad fint! Alla metoder ska provas :-)

Kommentera

