UT

Jag vill ut och vandra. Tälta. Ut i skogen.
Lilla scouten vaknar i mig (jepp, jag är fortfarande passiv cityscout).
Senaste lägret jag var på, var sommaren 09.
Inte undra på att jag är stressad i själen.
Saknar den där fina tystnaden.
Mest kanske stämningen på lägren också, men sen igen var jag aldrig riktigt "inne" i kretsen.
Det är nog den vilda naturen jag behöver once in a while.
Hur klyschigt det än är, så har det sin helande kraft, att bara vistas mitt ute i ingenstans, utan några bekvämligheter över huvudtaget.

Så, vem hänger med på fjällvandring?
Alternativt tälthelg någon helt annanstans..

UT

7 reaktioner på ”UT

  1. men skriver:

    de sku nog vara roligt håller själv på med lite vandring. men skulle vilja hålla på mera

  2. heba skriver:

    För min del bär det ut till skogen imoron :) Och det är ju aldrig för sent att börja scouta på nytt om man känner för det ;)

  3. kata747 skriver:

    Men – Åtminstone ett par gånger om året skulle sitta fint!

    Heba – Ååh lyckans ost! Jo, man kan alltid börja pånytt, bara så man kan utnyttja all utrustning som kåren pantar på :-)

  4. heba skriver:

    Jo, kårmaterialet e allti bra att utnyttja :) Hade dock hoppats på lite bättre väder imoron, ska sitta på kontroll hela dagen :)

  5. kata747 skriver:

    Ah, men det har också sin charm. Och oftast minns man bäst de där dagarna då det är ruskigt dåligt väder, konstigt nog :-) Jag suktar efter alla nya tält och trangior..

  6. heba skriver:

    Nåjo visst, men hade lite sett framför mej att ja sku sitta på en solig eller halvmulen plats o ta det lungt… inte sitta i ösregn i några timmar

Kommentera

