Kassetter

Inatt kom jag plötsligt ihåg att jag har en kassettmankka. Vet inte hur jag lyckats förtränga det då den ändå står framme i hyllan. Hur som helst, jag grävde fram några gamla c-kassetter för att provköra den.
Jag hittade följande kassetter:

John Lennon & Yoko Ono / Double Fantasy
Markoolio / Sticker hårt
David Bowie / Station to station
Bob Marley / random blandband

Så nu lyssnar jag på Markoolio. Det är sanslöst roligt. När jag lyssnat ena sidan nästanfärdigt blev det en paus, och plötsligt kommer det Hanson. Hanson. Hanson? Perfekt.

Kassetter

8 reaktioner på ”Kassetter

  1. lilian skriver:

    Köpte nyligen en cdspelare där man också kan lyssna och banda kasseter. :) Kul att lyssna på gamla kasseter man bandat för länge sen.

  2. hipsu skriver:

    Dom enda kasetterna jag har är såna där sagokasetter som hade böcker till, samt en Benny Törnroos-kasett. Det var keikkor o grejor det.

  3. kata747 skriver:

    Ankfigur – Neeeeej :-(

    Lilian – Smart köp, det vill jag också ha!

    Hipsu – Benny!! Jag lyssnade alltid på samma svenska julsaga på kassett, men det var svårt att hänga med när jag inte hade det tillhörande textmaterialet :-D Sen hade vi en LP med Muminsånger, men det är en annan historia :-D

  4. kata747 skriver:

    Petter – Man tycker ju det, vilken bummer! Tur nog har man sånt inbandat på VHS istället.

Kommentera

