En snyltares vardag.

Jag är en pummi.
Snyltandets Don Corleone.
Seglar på andras vingar (pengar).
Varför jag ändå lyckas vara en relativt bra typ – vad jag nu själv inbillar mig – är för att jag låter andra snylta på mig när det är möjligt. Men för det mesta är det jag som är parasiten.

Denna måndag var ytterst produktiv i snyltsyfte.
Dagen inleddes med gratis lyxig lunch.
Av lunchsällskapet fick jag ett par skor och tre kjolar.
Jag fortsatte med gratis middag, och en bilskjuts.
Sedan en andra gratis middag, te och cigg.
En gratis tröja.
En rejäl skvätt Bailey’s och en flaska vitt vin.
Kvällen avrundades med glassåchipssupermunch, även detta free of charge.

Känner mig duktig.
Fast jag kanske borde skämmas?

En snyltares vardag.

4 reaktioner på ”En snyltares vardag.

  1. hipsu skriver:

     Nejnej, ingen skam i att snylta! Så länge man själv är beredd att låta andra snylta på en när situationen är omvänd. 

  2. dumlefafa skriver:

    ska apsålut inte känna dej skamlig, speciellt inte när andra får snylta av dej också. när det finns att ge

  3. Ileea skriver:

    Om den givande parten vill ge, så är det inte snyltande någonstans. Då är det att dela :-)

Kommentera

