Sluta.

Nu hände det igen.
Jag svarar inte i telefon på ca tre timmar –> hela familjen ringer åt varandra som yra höns och tror det har "hänt något". Jag vaknar från min nap, har åtta missade samtal och några ilskna sms i inkorgen. Detta påföljs av ett neverending uppläxande samtal om att jag måste svara och sluta oroa folk.

Just pga det här skulle jag vilja övergå till hemtelefon. Jag hatar det här.
Under vissa sinnestillstånd behöver man inte svara i telefon; extrem värk, migrän, krabbis och andra mentala svackor. Tycker jag.
Man behöver inte ligga död i ett dike bara för att man inte orkar prata på några timmar. NIGGA PLEASE!

Tillbaka till ilsken matlagning, UUUÄÄÄÄÄÄÄHHH !
alt
Är jag faktiskt så barnslig att jag inte kan ta hand om mitt eget liv?

Sluta.

5 reaktioner på ”Sluta.

  1. ankfigur skriver:

    Du har personer som BRYR sig om DIG ! Det är mycket viktigt ! Du ska känna dig lyckligt lottad !

  2. dumlefafa skriver:

    bryr och litar är nog helt andra saker dock.
    känns idiotiskt att man måste vara anträffbar hela tiden, om man fast sover eller nåt. om man nu int ringer förren nästa dag så kan man ju bli lite orolig

  3. kata747 skriver:

    Precis. Men kanske jag inte fattar den där grejen när jag själv inte är förälder, eller har "ansvar" över någon annan än mig själv. Lite egoistisk ska man få vara emellanåt.

Kommentera

