Suck.

Jag skulle gå hem från krogen.
En kille ställer sig framför mig, frågar om jag ska hänga med.
Nej, säger jag.
Så börjar han gå med mig istället.
Säger ingenting.
Sen tar han min hand och klämmer fast den, hårt.
Sliter och drar, jag kommer inte loss.
Han försöker dra mig åt andra håll, men jag drar mig åt  "mitt" håll.
Tänker snabbt, vartåt skall jag gå, vem skall jag ringa?
Jag frågar vart fan han är på väg, och om han kan släppa min arm.
Nej, han ska visa Vasas snyggaste balkong, säger han.
Plötsligt kramar han mig.
Jag knuffar mig ur greppet.
Han fortsätter slita och dra, och till sist försöker han lyfta upp mig och tvinga mig med.
Till sist lyckas jag slita mig loss och går med raska steg åt motsatt håll.

Samtidigt kör en bil förbi, den icke-finländska föraren ropar åt mitt håll, jag hör mitt namn nämnas.
Säkert den gamla pizzeriastalkern.

Är jag för snäll eller bara en freakmagnet, som tidigare konstaterat?

Suck.

6 reaktioner på ”Suck.

  1. kata747 skriver:

    Okej det hela lät ganska töntigt, men det var jätteäckligt!
    Han gick sin väg, och turkarna i bilen började inte förfölja mig (som dom brukar)..
    :-D

  2. kata747 skriver:

    Puva – Jag är på väg! Konstigt nog har jag känt mig mindre hotad på gatorna i typ, Berghäll, än här i Vasa..

    Hipsu – Huj indeed :-(

    Dumle – Många, joo, oftast dom som dricker trots att de inte borde.

Kommentera

