Hjärtklappning

Mina ögon tänkte hoppa ur sina hålor och andningen stannade några ögonblick, när jag trodde att en drös med bilder försvunnit. Som tur tittade jag bara i fel mapp, de finns kvar! Halleluja!
Kanske man borde köpa en lite bättre hårddisk?
Om mina bilder försvann, skulle jag utföra harakiri medan jag hoppar ner för ett etterstup och sjunger Why must I cry. Det skulle dränera mig på liv&själ och mina minnen skulle gå förlorade.
Även om jag har små tendenser för allmän hoarding, så vinner nog fotografihoardingen lätt. Det känns väldigt svårt och motvilligt att ens radera supersuddiga och misslyckade bilder, allt skall sparas och arkiveras!

Det där med framkallning har jag inte sysslat med på läääänge. Det blir förbannat dyrt, speciellt med mina mängder. Men kanske jag borde. Eller lägga allt på cd-skivor, som jag gjorde i min ungdom. Huuu!

Hjärtklappning

11 reaktioner på ”Hjärtklappning

  1. beo skriver:

    Gör som jag. Kopia på datorn, kopia på back-up hårddisk, kopia på cd-skiva och framkallade på papper.
    Dyrt ?
    Ingalunda !
    Det dyraste fotot är det du förlorade.

  2. slutsats skriver:

    Jaa, som beo är inne på. Säkerhetskopiera mera! Hm, mina bilder finns i kameran och i datorn, borde nog föras över på minst ett medium till…

  3. kata747 skriver:

    Dumle – Allt med måtta! :-)

    Beo – Det finns liksom inte plats på datorns hårddisk så allt finns redan på en extern.. Och jo, typ tio tusen bilder på papper blir kanske lite dyrt på en gång. Utan överdrift :-D Men stegvis skall jag nog framkalla !

    Slutsats – Du har nog rätt du också. Jag kan inte ha kvar något i kameran med den mängden jag fotar. Arma digitalisering!

    Ankfigur – Som sagt finns alla foton på en extern hårddisk redan, men jag litar inte riktigt på den, borde köpa en lite bättre.

  4. Banankokaren skriver:

    Usch ja. För något år sen krashade min dator. TVÅ gånger. Och tror du att jag hade säkerhetskopior? Icke. Allt gick förlorat. Jag vill påstå att jag var lite missnöjd.

  5. kata747 skriver:

    Bananis – Aaaw shit, vad jobbigt! :-( Det är min värsta mardröm! Nu blir jag faktiskt sporrad att göra något åt saken..

  6. Fingerbang skriver:

    Jag trodde ja skulle dö när jag i misstag raderade en massa bilder jag fotat under min praktik i Sverige + lite andra bilder. Som tur var fick jag tillbaks precis allt då sambons kompis är datasnille. Och först då jag gick igenom de återfunna bilderna märkte jag att jag raderat mappen med mitt examensarbete som inte ens var inlämnat! Så i den viktighetsordningen. (;

  7. kata747 skriver:

    Fingerbang – Hahaha, jag kan relatera :-D Menusch, jag vill också ha datasnillevänner! Kanske de bara inte ger sig till känna :-D

Kommentera

