Cruisebär

För att lite härma iSoLa, så kör jag också på bärtemat.
alt

Jag har inte ätit krusbär på många år.
Idag åt jag några, direkt ur busken förstås.
Genast ramlade jag ca 15 år bakåt, till 90-talets Korsnäståget.
Slumminummi, som det sägs.
Det var lama (finanskris, that is).
Då stod vi, grannskapets ungar, och plockade krusbär på höghusgården.
De bittra granntanterna grymtade och hötte med näven.

Den stickande, syrliga smaken, som ilade genom kroppen ända ut i tårna när man tuggade sönder ett lite omoget bär.

Samma sommar gick jag vilse i skogsdungen.
Det var harmlösa tider.

Cruisebär

3 reaktioner på ”Cruisebär

Kommentera

