Minimalism, ja tack.

Jag har alltid beundrat minimalister. Ty jag är själv motsatsen; en hoarder, rentav. Jag älskar att samla på mig prylar. Särskilt på loppis. Tyger, koppar, kläder, skivor.. Sen har jag svårt att göra mig av med saker, allt har sitt personliga värde. Sakerna är jag. Precis som Rob påstår i High Fidelity. Eller?

Denna sommar har jag haft som projekt i bakhuvudet, att steg för steg röra mig mot minimalisthållet. Huvudsakligen med tanke på flytten. Jag kan meddela att det inte hänt så mycket på den fronten.

Nu när flytten närmar sig, blir det inte riktigt som tänkt. Flyttlasset kommer ner en vecka efter mig. Detta innebär att jag måste ha med mig ett överlevnadskit för en vecka.
Huuuuur skall det gå för materialisten Kata? Utan dator, utan skivor, utan akrylfärger…

Kanske det är bästa vägen, att helt enkelt tvingas till ett spartanskt liv. Jag hoppas att jag kommer till någon sorts (vettig?) insikt under den veckan.

Minimalism, ja tack.

2 reaktioner på ”Minimalism, ja tack.

  1. Kaijtsu skriver:

    om du flyttar till en lägenhet som du vet att du inte kommer att bo så länge i lönas det nog att försöka hitta lite spartanskhet. T.ex. böcker som man läst behöver man inte ta med, eller skivor som man inte lyssnar på. Bara irriterande sen då man flyttar.

  2. kata747 skriver:

    I dagens läge vet man aldrig riktigt hur länge man bor i hyresbostäder. Jag hoppas ju att denna blir långvarig. Men du har rätt, det skall skalas av så in i helvete.

Kommentera

